مراقب اپلیکیشنهای ناشناس باشید/ درج هزینه بین الملل در قبوض
نوشته شده توسط : ali
سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی درباره استفاده از اپلیکیشن های ناشناس موبایل که در برخی مواقع بدون اطلاع مشترکان، باعث درج هزینه های تماس بین المللی می شوند هشدار داد.

غلامرضا داداش زاده - معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی با تاکید براینکه مشتركان تلفن همراه درباره استفاده از نرم‌افزارهای کاربردی هوشیار باشند، درباره درج هزینه‌های تماس بین‌المللی در صورتحساب مشتركان تلفن همراه هشدار داد.

وی گفت: مشتركان تلفن همراه باید درباره اپلیکیشن هایی كه توسط بدافزارها بر روی گوشی‌هایشان نصب می‌شود و تماس با شماره‌های تبلیغاتی، مراقب باشند.

داداش‌زاده ادامه داد: در پی شكایت تعدادی از مشتركان و در بررسی سیستم صدور صورتحساب اپراتورهای تلفن همراه، مشخص شد هزینه‌های بالائی برای تماسهای بین‌المللی در قبض‌های مشتركین ثبت شده که بعضی از این تماسها با برخی از كشورهای دورافتاده آفریقائی بوده و مشتركین موظف به پرداخت هزینه آن بوده‌اند.

وی افزود: بررسی ها نشان می‌دهد كه برخی از این تماسها توسط بدافزارهائی بوده كه در گوشی‌های تلفن همراه مشتركان نصب شده و به صورت خودكار و بدون اطلاع مشتركان فعال می‌شود و گاهی بالابودن تعرفه و یا مدت زمان طولانی این نوع از تماسها، باعث متضرر شدن مشتركان می‌شود. براین اساس مشتركان خدمات تلفن همراه و دیتا باید در مورد نصب و استفاده از برنامه‌های كاربردی و اپلیکیشن ها دقت لازم را داشته باشند.

معاون رگولاتوری تصریح كرد: همچنین مشتركان درنظر داشته باشند كه شركت در برخی مسابقات تلفنی ماهواره‌ای و یا شماره تماسهایی كه جهت تبلیغات كالاها در رسانه‌های خارجی مطرح می‌شود با توجه به ماهیت شماره مقصد و نحوه مسیریابی اینگونه تماسها، مشمول پرداخت هزینه‌های بالا می‌شود.

 
مطالب مرتبط




:: بازدید از این مطلب : 373
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 29 اسفند 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: